دکوراسیون سنگی

دکوراسیون سنگی

دکوراسیون سنگی

دکوراسیون سنگی

ایده های مرتبط با دیوار های سنگی در دکوراسیون داخلی تنها به دیوار های لابی و یا راه پله محدود نمی شوند. سنگ ماده ای است که توسط انسان از زمان های دور برای ساخت و ساز های متفاوت استفاده می شده، از خانه های کوچک تا کاخ های زیبا. سنگ به این علت بسیار محبوب است که دسترسی به آن نسبتا آسان است و همچنین اگر چه این روز ها به عنوان یک ماده لاکچری محسوب می شود اما ویژگی منحصر بفردی دارد که هزینه کردن برای استفاده از آن را توجیه پذیر می کند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، فناوری های مدرن جایگزین های مناسبی را برای سنگ طبیعی ایجاد کرده و این شانس را به ما داده تا هم به سنگ طبیعی و هم به سنگ مصنوعی برای انتخاب در دکوراسیون فکر کنیم. بسیاری از مردم درباره این که آیا چنین مبلغی برای سرمایه گذاری در خرید سنگ طبیعی کار صحیحی است و یا بهتر است از سنگ مصنوعی استفاده کنند، فکر می کنند. حال تفاوت ها، مزایا و معایب سنگ های طبیعی و مصنوعی را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد. دیوارهای سنگی به کار برده شده در دکوراسیون داخلی خواه از سنگ طبیعی باشند خواه از سنگ مصنوعی همراه با خود به بنا یک شخصیت منحصر به فرد می بخشند، راه های زیادی برای استفاده از سنگ طبیعی و  یا مصنوعی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که یکی از آنها ساخت دیوارهای سنگی است. یکی از مزایای استفاده از سنگ، همخوانی آن با انواع سبک های طراحی می باشد. سنگ یک گزینه عالی برای طراحی سنتی، مانند کلبه ای در باغ و یا طراحی مدرن مانند خانه ای بسیار لوکس در مرکز شهر می باشد، دیوارهای سنگی قابلیت اجرای تمامی این طرح ها را دارند. در طراحی یک کلبه، ترکیب دیوار سنگی، مبلمان، پارچه ها و وسایل مختلف یک فضای دلپذیر و آرامش بخش را ایجاد می کند در حالیکه در دکوراسیون خانه های لوکس، سنگ خطوط مرزی طراحی را بهبود می بخشد و در بیشتر اوقات دیوار های سنگیدر دکوراسیون داخلی نقش نقطه کانونی اتاق را خواهند داشت که بیشترین توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

مرجع سنگ ایران

انتخاب سنگ طبیعی یا  مصنوعی برای دیوار سنگی ؟

هنگامی که می خواهید دیوار سنگی را برای دکوراسیون داخلی اجرا کنید، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که از چه نوع سنگی استفاده کنید. ممکن است که از سنگ مصنوعی استفاده کنید یا بر روی انواع سنگ های طبیعی سرمایه گذاری کنید. اولین و شاید مهمترین تفاوت سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی، اصالت آن هاست. سنگ طبیعی از معادن به دست آمده و در آنجا تولید و شکل گرفته اند. اکثر سنگ های طبیعی در کارخانه ها فرآوری می شوند و از تخته سنگ های بزرگ به ورقه های باریک تبدیل می شوند. در حین فرآوری ممکن است از تیغه های الماس و ابزار برش واتر جت استفاده شود ولی بعضی از سنگ ها مانند سنگ های رودخانه ای که برای منظره سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، بدون تغییر شکل و شکل دهی خاصی در دکوراسیون داخلی قابل استفاده می باشند. ولی سنگ مصنوعی، یک محصول تولید شده توسط دست بشر است و یک سنگ اصیل و طبیعی نیست که برای این کار بتون را به درون قالب ها ریخته و در حین شکل گیری به فرم قالب در می آیند، شکل قالب به طوری است که بتون شکلی شبیه به سنگ می یابد و ظاهر آن بسیار به سنگ طبیعی شبیه است. سنگ های مصنوعی در انواع مختلف وجود دارند، که بعضی از آن به شکل پنلی هستند و نصب آن ها آسان تر است.

دیوار های سنگی دارای طرح ها و الگوهای منحصر به فردی هستند، آن ها به طرز فوق العاده ای مقاوم و ویژگی های عایقی خوبی نیز دارند. سنگ در برابر تغییرات دمایی مقاوم است و یک گزینه عالی برای نقاط داغ مانند شومینه ها و یا اجاق های داخل خانه که مخصوص پخت نان یا پیتزا هستند می باشد. از دیگر ویژگی های آن می توان به دوست دار محیط زیست بودن، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا اشاره کرد علاوه بر آن سنگ طبیعی ضد حریق و مقاوم در برابر قارچ و کپک نیز می باشد. سنگی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد خراب نمی شود و دفرمه نمی گردد. همچنین نمی پوسد، بو نمی گیرد و نسبت به سایر مواد دارای بیشترین میزان طول عمر است. به علاوه شما می توانید از بین انواع رنگ های مختلف سنگ انتخاب های منحصر به فرد و ترکیب های متنوعی بسازید و طرح و الگوهای جالبی را به دست آورید. لایم استون، تراورتن و سند استون از مشهورترین سنگ ها در این زمینه هستند. در نهایت نگهداری و تعمیر دیوار سنگی در دکوراسیون داخلی بسیار آسان است. به راحتی می توان آن ها را با استفاده از یک دستمال و یک شوینده ملایم و یا حتی فقط یک دستمال تمیز کرد. برای حفظ زیبایی سنگ و جلوگیری از آسیب زدن و خراب شدن آن، باید توجه کرد که هرگز برای نظافت از برس های سیمی استفاده نکنید.

بسته به نوع طراحی خانه یا اتاق، می توانید از دیوار سنگی به عنوان دیوار اصلی استفاده کنید. شما باید بهترین و مناسب ترین نوع سنگ را انتخاب کنید تا طرح و عمق به طراحی دکوراسیون داخلی شما اضافه شود. باید توجه داشته باشید که سنگ ها با رنگ تیره، احساس سردی القا می کنند، بنابراین شما باید آن ها را با مصالحی ترکیب کنید که ظاهری نرم تر دارند، مصالحی مانند چوب، فرش، بالشت و … همچنین نور پردازی، برای برجسته تر کردن طرح ها و رگه های طبیعی سنگ، یک ضرورت است. اگر نور پردازی درست انجام نشود حتی ممکن است که دیوار سنگی تاثیری منفی بر دکوراسیون بگذارند.

نکتات کاربردی برای ایده های دیوار سنگی

هنگامیکه می خواهید زیبایی طبیعی سنگ را نمایان کنید، باید به چند قانون ساده توجه داشته باشید. چه سنگ طبیعی را انتخاب کنید چه سنگ مصنوعی، شما یک عنصر دکوراسیون قدرتمند را در منزل و یا اتاق خود خواهید داشت.  پس تلاش کنید تا نور پردازی را صحیح و درست انجام دهید تا طرح های دیوار سنگی بهتر نمایش داده شوند. سنگ می تواند در دکوراسیون داخلی به هر فرمی استفاده شود اما این که چه نوع سنگی انتخاب شود بسیار مهم است. برای مثال لایم استون یک سنگ به نسبت نرم و صاف است که بسیار زیباست و از لحاظ بصری جذاب است و به صورت متداول برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی استفاده می شود. این سنگ یک انتخاب عالی برای طراحی مدرن است.

حتما در کنار دیوارهای سنگی از مصالح گرم تر مانند چرم، پشم، کشمیر، فرش و بالشت های نرم استفاده کنید. با این ترکیب شما می توانید تعادل را در برابر سردی سنگ ایجاد کنید.

رنگ های روشن را به دیوار اصلی اضافه کنید، رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز. این کار باعث می شود دیوار سنگی شما تماشایی تر شود.

​​​​​​

از این که از سنگ های با اندازه متفاوت استفاده می کنید نترسید. تفاوت در اندازه سنگ های به کار برده در دیوارسنگی  باعث می شود تا ظاهری طبیعی تر ایجاد شود و تبدیل به یک نمای داینامیک شود.

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲