مرمریت گوهره

مرمریت گوهره

با مرمریت های لوکس و گران قیمت برابری می کنند. سنگ گوهره خرم آباد در ابعاد تایل، اسلب و طولی تولید می گردد. معدن سنگ مرمریت گوهره خرم آباد در استان لرستان، ۳۲ کیلومتری غرب شهرستان خرم آباد واقع گردیده است.

سنگ مرمریت گوهره خرم آباد دارای طیف رنگی کرم روشن، کرم و بژ است که در درجات پایین آن رگه های طلایی و سیاه دیده می شود. سنگ مرمریت گوهره خرم آباد یکی از مرمریت های مرغوب ساختمانی بوده که درجات ممتاز آن به صورت کوپ یا فرآوری شده صادر می گردد و درجات خوب آن نیز چنانچه به خوبی استخراج شوند.

سالانه ۱۵۰ تن سنگ از معدن سنگ گوهره درب چاه شهرستان چگنی استخراج می شود

خرم آباد – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: معدن سنگ مرمریت گوهره منطقه درب چاه شهرستان چگنی، ظرفیت استخراج و تولید سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن سنگ گوهره را دارد.

ˈحجت الله بیرانوندˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع ذخایر این معدن عظیم بالغ بر ۱۷میلیون تن سنگ گوهره که یکی از بهترین و مرغوبترین سنگ های تزیینی، ساختمانی و صنعتی است، برآورد
شده است.
وی با اشاره به اینکه معدن سنگ گوهره درب چاه بزرگترین معدن سنگ استان لرستان و یکی از بزرگترین معادن سنگ کشور محسوب می شود، اظهار داشت: این معدن با وسعتی معادل ۳۰۰ هکتار زمینه اشتغال به کار ۸۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
بیرانوند افزود: این معدن در حال حاضر با مدیریت شرکت توسعه و بهره برداری معادن وابسته به بنیاد شهید اداره می شود که برای فعالیت و بهره برداری از این معدن و تامین تجهیزات مدرن و مناسب توسعه و استخراج، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال توسط این شرکت در این مجموعه سرمایه گذاری شده است.
به گفته وی، سنگ استخراج شده از این معدن، علاوه بر تامین نیاز داخلی و استفاده در صنایع فراوری سنگ در سطح استان و دیگر استان های کشور ، بخش قابل توجهی از سنگ استخراجی آن به کشورهای آسیای و اروپایی صادر می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: سنگ گوهره که یکی از بهترین و مرغوبترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود، مختص استان لرستان است و درهمین ارتباط ۲۰ واحد مجهز فراوری سنگ گوهره در لرستان مشغول فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: درحال حاضر بیشترین میزان حجم صادرات سنگ گوهره به خارج از کشور از طریق این معدن در استان لرستان انجام می شود.

منبع : سایت خبری ایرنا

 

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲