مرمریت جوشقان

سنگ مرمریت جوشقان

مرمریت جوشقان

سنگ مرمریت جوشقان

که از دسته سنگ های مرمریت روشن رنگ است که در هرجایی که به کار برده شود ، رنگ آنجا را روشن می کند. این سنگ برای مکان هایی که نورگیر کمی دارد گزینه بسیار مناسبی می باشد. این سنگ در انواع مختلفی وجود دارد و شیار دار آن نیز بسیار زیباست.

معرفی مختصر

مرمریت جوشقان از مرمریت های قدیمی ایران است و بعضا با نام شهیادی نیز خوانده می شود. زمینه رنگ این سنگ کرم سفید همراه با رگه های نوار قلبی و گل های کالباسی است. سنگ مرمریت جوشقان مناسب برای دیواره های داخلی و سنگ نما می باشد و همچنین به صورت بادبر، گیوتین و کارهای دکوراتیو نیز تولید می شود.

معرفی کامل تر

این سنگ برای مکان هایی که نورگیر کمی دارد گزینه بسیار مناسبی می باشد. این سنگ نیز مانند تمامی سنگ های مرمریت برای استفاده در فضای بیرون و در معرض باران وبرف مناسب نیست و رگه های آهکی آن به سرعت خالی می شود.
سنگ جوشقان سورت های مختلفی دارد و بر اساس کیفیت هر سورت قیمت گذاری می شود. جوشقان دانه سیاه از ارزانترین سورت های سنگ جوشقان به حساب می آید که زمینه آن روشن است اما دانه های سیاهی در تمام سطح آن پراکنده است. جوشقان کالباسی از دیگر سورت هایی است که زمینه آن نیز سفید است و لکه های زردی درون سطح آن پراکنده شده اند. البته این لکه های در اصطلاح کالباسی بسیار زیبا می باشند و در کنار هم قرار گرفتن آنها طرح های زیبا و مختلفی ایجاد می کند. سورت دیگر این سنگ سورت ممتاز آن می باشد که کاملا سفید است و در آن ناخالصی وجود ندارد. این سنگ بالاترین قیمت در میان مدل های این سنگ را دارد و به فراوانی دو سورت دیگر نیز نمی باشد.
سنگ جوشقان برای فرش کردن کف واحد های مسکونی یا اداری مناسب می باشد زیرا رنگ روشن آن فضا را دلباز می کند. استفاده از این سنگ در راه پله ها، پارکینگ ها یا فضاهای داخل لابی نیز مرسوم می باشد. از این سنگ به عنوان پله نیز استفاده می شود که در اینصورت با ضخامت ۳ سانتیمتر بریده می شود تا مقاومت لازم را داشته باشد. سنگ جوشقان بیشتر به صورت ۴۰ سول یا ۴۰ در ۴۰ بریده می شود و در سایز های بزرگ زیاد مرسوم نمی باشد.
سنگ جوشقان از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سنگ حمزاوه دارد اما از نظر مقاومت و استحکام از این سنگ پایین تر است.
مرجع سنگ ایران
سنگبری های ایران
انواع مرمریت

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲