مرمریت گلدن بلک

سنگ مرمریت گلدن بلک

مرمریت گلدن بلاک

سنگ گلدن بلک golden black 

سنگ گلدن بلک یکی از زیباترین سنگ ها معادن ایران است که رنگ زمینه آن مشکی تیره است و با رگه های سفید و طلایی پوشانده شده است. در صورت ممتاز سنگ گلدن بلک، رگه های طلایی نازک به مقدار زیاد قابل مشاهده می باشد. این رگه ها سنگ را بسیار زیبا و خاص می کنند به همین علت قیمت این سورت گلدن بلک از دیگر سورت های آن بیشتر می باشد. هرچه رگه های طلایی کم شود و رگه های سفید در این سنگ افزایش یابد این سنگ ضعیف تر قلمداد می شود و در نتیجه قیمت آن نیز کاهش می یابد.
سنگ مرمریت گلدن بلاک ساب پذیری فوق العاده بالایی دارد و در صورت استفاده از پالیشرهای مناسب درخشندگی خیره کننده ای پیدا می کند. این سنگ اندکی ضخیم تر بریده می شود تا شکستن آن در حین عملیات فرآوری کاهش یابد یا اینکه پشت آن توری چسبانده می شود. سنگ گلدن بلک بیشتر در فضاهای خاص و شیک مورد استفاده قرار می گیرد تا روح فضا را عوض کند. برای مثال برای فرش کردن کف لابی های ساختمان، یا استفاده در کف آسانسو، استفاده در کف واحد های شیک تجاری، استفاده در دیوار راهرو و پارکینگ به صورت نوار قابل استفاده می باشد. البته این سنگ در فضاهایی که هزینه زیاد اهمیت نداشته باشد به عنوان پله نیز به کار می روند که واقعا چهره ساختمان را متفاوت خواهند کرد.
سنگ گلدن بلاک در کارخانه های کشور فرآوری می شود و برای صادرات نیز طرفدارانی دارد. این سنگ بیشتر در کارخانه های مجهز بریده می شود و علت آن نیز قیمت بالای آن است. سنگ گلدن بلک به صورت خام نیز صادرات می شود که در اینصورت کوپ های سنگ از معدن به طور مستقیم وارد بندر بارگیری خواهند شد.
اخیرا که استخراج سنگ از معادن سنگ ایران با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد، سنگ گلدن بلک نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سنگ گلدن بلک در سایز های ۴۰ طول در پروژه های داخلی مرسوم است که مورد استفاده قرار گیرد. بیشتر تولیدات کارخانه ها بر اساس سنگ ۴۰ طول گلدن بلک متمرکز می باشد. بدین ترتیب سنگ اسلب گلدن بلک نیز واردات تولیدات کارخانه ها نیز شده است.
بدین ترتیب برای فرآوری سنگ اسلب مناسب از سنگ گلدن بلاک لازم است تا سنگ استخراج شده از معدن سایز های مناسب صادراتی داشته باشد. زمانی به کوپ خام سنگ، سنگ صادراتی اطلاق می شود که ابعاد بزرگی داشته باشد، تقریبا قالب صابونی باشد و رگه های شکستگی و ناخالصی در آند کمتر دیده شود.
سنگ مرمریت گلدن بلک دارای زمینه مشکی  یا نوک مدادی میباشد با خط ها و شال های طلایی و گاها سفید بر روی آن که جلوه ای بسیار زیبا به سنگ مرمریت گلدن بلک می بخشد. سنگ مرمریت گلدن بلک در معدن های متفاوتی در نقاط مختلف کشور استخراج میشود که از جمله سنگ مرمریت گلدن بلک در شهر محلات و شهر کاشان و همچنین شهر یزد میباشد زمینه رنگی سنگ مرمریت گلدن بلک محلات  نوک مدادی میباشد و خظ های طلایی آن نسبتا بیشتر و ریزتز نسبت به سنگ مرمریت گلدن بلک کاشان میباشد. سنگ مرمریت گلدن بلک کاشان زمینه ای کاملا تیره داشته و گاها خط های سفید نیز در کنار خطوط طلایی نسبتا ضخیم خود نمایی میکند. سنگ مرمریت گلدن بلک جهت استفاده در حاشیه ها، قرنیزها، دور آسانسور، شمشیری راه پله و زیرپله بسیار مناسب میباشد. ترکیب سنگ مرمریت گلدن بلک با سنگهای کرم مانند سنگ مرمریت کرم طلایی آباده بسیار پیشنهاد میشود. سنگ مرمریت گلدن بلک بصورت اسلب و تایل تولید و عرضه میشود. طراحان محترم اخیرا در طراحی های خود در فضاهای لابی بسیار از سنگ مرمریت گلدن بلک استفاده می کنند.
مرجع سنگ ایران

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲