مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده از دسته سنگهای مرمریت روشن با قیمت مناسب میباشد. اغلب معادن سنگ مرمریت آباده در منطقه ابرکوه از توابع استان یزد قرار گرفته است. بیشتر کوپ های سنگ مرمریت آباده در کارخانه های اطراف آباده بریده میشود. سنگ مرمریت آباده در سورت های بسیا متنوعی استخراج و فرآوری میشود. سورت های شناخته شده سنگ مرمریت آباده عبارتند از مرمریت آباده کرم طلایی موج دار و مرمریت آباده کرم طلایی بی موج و همچنین مرمریت آوباده صورتی طلایی موجدار و مرمریت صورتی طلایی بی موج، مرمریت کرم، مرمریت تیونی، مرمریت گل پنبه ای، و… که در کارخانجات مختلف با کیفیت ساب و برش متفاوت تولید و فرآوری میشوند. سنگ مرمریت آباده اغلب بصورت تایل و در سایزهای ۴۰ طولی و ۴۰*۴۰ و ۵۰*۵۰و ۶۰*۶۰ سانتیمتر تولید و عرضه میگردد. سنگ مرمریت آباده جهت اجرا در بدنه راه پله و بدنه پارکینگ و کف پله و کف پاگرد پله و کف فضاهای مسکونی مناسب می باشد. قیمت سنگ مرمریت آباده همانند قیمت سایر سنگ ها تا حدود زیادی به نحوه فرآوری آن دارد. طبیعتا اگر سنگی زرین شده و UV شود و ضخامت آن یکسان باشد قیمت بالاتری نسبت به سنگی که بتونه شمعی شده و UV شده و ضخامت های نامنظمی داشته باشد دارد. اکیدا توصیه میشود که استفاده از سنگ مرمریت آباده در کف پارکینگ و اماکن تجاری مناسب نمیباشدو با توجه به رکود بازار مسکن در سالهای اخیر استقبال مشتریان از سنگ مرمریت آباده بخاطر قیمت مناسب آن بسیار زیاد شده است.

دیگر توضیحات

معادن آباده در استان فارس، در نزدیکی شهر آباده واقع شده است؛ استان فارس کارنامه خوبی در رابطه با معادن سنگ دارد، به طور مثال، معادن دهبید، بوانات، ارسنجان، آباده و دیپلمات در این منطقه قرار دارد. سنگ های آباده دارای تنوع بسیار زیادی در نقش، طرح و رنگ می باشند. این محصول همانطور که از اسم آن مشخص است، کرم رنگ بوده و در سطح آن هاله هایی به شکل موج نقش بسته که زیبایی خاصی به سنگ بخشیده است؛ در قسمت هایی از مرمریت آباده کرم، این امواج به صورت کرم-قهوه ای و خاکستری دیده می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند. این محصول پس از اجرا، به علت به هم پیوستن موج ها و نقش ها به یکدیگر، جذابیت خاصی به محیط می بخشد. بیشترین کاربرد این سنگ در دیوار های داخلی و خارجی ساختمان، کف، پله و کابینت می باشد.

سنگ مرمریت امواج آباده

سنگ مرمریت امواج آباده دارای زمینه کرم و زمینه کرم زیتونی میباشد و در طول این سنگ موج هایی با رنگ زیتونی وجود دارد. سنگ مرمریت امواج آباده قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ های مرمریت آباده دارد و همانند سایر مرمریت ها استفاده از سنگ مرمریت امواج آباده در فضاهای خارجی ساختمان اعم از نما پیشنهاد نمیشود. همچنین استفاده از سنگ مرمریت امواج آباده در کف پارکینگ توصیه نمیشود که علت آن موضوع شستشوی متعدد در فضای پارکینگ میباشد که در پی شستشوی مکرر رگه های سنگ مرمریت امواج آباده باز میشود. سنگ مرمریت امواج آباده بیشتر در سایزهای ۴۰ طولی، ۴۰*۴۰و ۵۰*۵۰و ۶۰*۶۰ سانتیمتر تولید و مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ مرمریت موج دار آباده در ۳ دسته سوپر ، ممتاز و درجه یک دسته بندی شده است که این دسته بندی بر اساس پارامترهایی از قبیل یکدستی سنگ، ضخامت برش، مواد مورد استفاده در هنگام تولید انجام میگیرد. استفاده از سنگ مرمریت موجدار آباده در کف راه پله با ضخامت ۳٫۲ سانتیمتر زیبایی خاصی به فضای راه پله می دهد.

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲