مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی

مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی سورت های متفاوتی ارائه می دهد. درجه ممتاز سنگ خوی روشن است و بدون ناخالصی می باشد که آن را یکدست و یکنواخت می کند. سورت بندی ادامه می یابد تا درجه های ضعیف سنگ خوی که سنگ زیتونی با رگه های درشت زرد در آن است. این سنگ ضعیف خوی برای فضاهایی که سنگی نسبتا محکم مورد نیاز است اما زیاد در دید عموم نیست بسیار مناسب است. سنگ مرمریت خوی به علت مقاومت بسیار بالایش برای کف واحد های اداری که رفت و آمد در آنها زیاد است، بسیار مناسب است.

سنگ مرمیت خوی یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین سنگ های مرمریت تولید داخل کشور است. معادن سنگ خوی در آذربایجان غربی واقع شده اند و سالانه تناژ بسیار بالایی برای مصارف داخلی و خارجی از آنها استخراج می شود. سنگ مرمریت خوی دوام بسیار بالایی دارد و بافت آن بسیار به هم فشرده است که در نتیجه این سنگ از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سنگ خوی به علت کیفیت بسیار بالای ذرات اش از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است اما طرفداران خود را نیز داراست.
سنگ خوی برای صادرات هم به صورت خام و هم سابیده، طرفداران زیادی دارد. برای صادرات سنگ بریده خوی، کیفیت تولید باید بالا باشد تا استاندارد های صادرات رعایت شود
سنگ مرمیت خوی در کل زمینه سبزی دارد که در سورت های ممتاز آن این زمینه سبز بسیار روشن می شود و در سورت های ضعیف خوی این سبز کاملا پررنگ خواهد شد. سنگ خوی برای استفاده در دیواره های داخلی ساختمان نیز بسیار مناسب است. در پروژه هایی که قیمت خرید سنگ مطرح نباشد، این سنگ به عنوان پله نیز به کار می رود. پله سنگ خوی بسیار محکم است و در رفت و آمد و همل بلر با مشکل مواجه نخواهد شد.

دارای زمینه زیتونی میباشد. سنگ مرمریت خوی دارای سورت های متنوعی از قبیل کرم روشن، کرم طلایی، کرم تیره و… میباشد. معدن سنگ مرمریت خوی در استان آذربایجان غربی در ۱۵ کیلومتری شهر خوی قرار دارد. به جهت مقاومت و تراکم بالایی که سنگ مرمریت خوی دارد در سالهای اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. سنگ مرمریت خوی در ابعاد مختلفی از قبیل ۴۰ طولی و ۴۰×۴۰و ۵۰×۵۰ و ۶۰×۶۰و ۸۰×۸۰ و همچنین ریزه بار عرضه میگردد.در برخی از سورت های سنگ مرمریت خوی هاله های کاربنی رنگ ظاهر میگردد. قیمت سنگ مرمریت خوی نسبت به تراکم و زمینه رنگی و مقاومت سایشی که دارا میباشد بسیار مناسب میباشد. بسته به سایز و سورت بندی سنگ مرمرت خوی از ۴۶ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان قیمت گذاری میگردد. سنگ مرمریت خوی را میتوان در کف فضاهای مسکونی تجاری و همچنین کف پله و بدنه راه پله و پارکینگ و همچنین کف پارکینگ به کار برد. استفاده از سنگ مرمریت خوی در نمای ساختمان توصیه نمی شود.

انواع سنگ مرمریت خوی

سنگ مرمریت خوی رویال

دارای زمینه کرم روشن مایل و با رگه های شاخ گوزنی که در درجات پایین سنگ خوی رویال تم رنگی سنگ ، به رنگ سبز متمایل میشود و رگه های شاخ گوزنی بیشتری دارد . سنگ مرمریت خوی دارای چندین معدن فعال است که هرکدام از این معادن رنگ و طرح خاص خودش را دارد . سنگ خوی رویال تراکم بالایی دارد و ساب و جلای خوبی بر میدارد . سنگ مرمریت خوی رویال در ابعاد تایل ، اسلب و طولی فرآوری میگردد . سنگ خوی مناسب سنگفرش اماکن پر رفت و آمد و سنگ پله و دیواره های داخلی ساختمان میباشد .

سنگ مرمریت خوی زیتونی

دارای زمینه سبز کم رنگ و با موج های نواری منظم که در درجات پایین سنگ خوی زیتونی تم رنگی سنگ ، سبزتر میشود وموج های آن نا منظم میشود . سنگ مرمریت خوی دارای چندین معدن فعال است که هرکدام از این معادن رنگ و طرح خاص خودش را دارد . سنگ خوی زیتونی تراکم بالایی دارد و ساب و جلای خوبی بر میدارد .

سنگ مرمریت خوی طلایی

دارای زمینه کرم مایل به سبز و با رگه های طلایی که در درجات پایین سنگ خوی طلایی تم رنگ ، سبزتر میشود و رگه های طلایی کمتری دارد .

سنگ مرمریت خوی کرم

دارای زمینه کرم مایل به سبز و با رگه های ریز شاخ گوزنی که در درجات پایین سنگ خوی کرم تم رنگی سنگ ، سبزتر میشود و رگه های شاخ گوزنی بیشتر میشود

سنگ مرمریت خوی گل یخی

دارای زمینه کرم روشن و با هاله های سفید که مانند نور از پشت سنگ انعکاس دارد و به همین دلیل به آن سنگ خوی گل یخی میگویند . درجات پایین سنگ خوی گل یخی تم رنگ ، تیره تر میشود و هاله های سفید کمتری دارد .

مرجع سنگ ایران

سنگبری های ایران

بازار سنگ ایران

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲