دسته‌بندی نشده

تراورتن رامشه

سنگ تراورتن رامشه

تراورتن رامشه

 

سنگ تراورتن رامشه با توجه به غنی بودن کشور عزیزمان ایران در رابطه با معادن سنگ ، انواع مرمریت ، تراورتن ، گرانیت و مرمر هر روز معدن های مختلفی به بهره برداری می رسد. معدن این سنگ نیز خود یکی از این معادن می باشد .با توجه به اینکه معدن این سنگ  از بهترین معادن سنگ تراورتن ایران می باشد به همین دلیل کاربرد زیادی در نمای ساختمان ها در همه ی مناطق دارد.

تراورتن رامشهاین سنگ جزء سنگ های روشن تراورتن می باشد و همچنین  همانند سایر سنگ ها دارای سورت های مختلف می باشد. یکی از خصوصیات این سنگ که در سورت بندی سنگ رامشه از اهمیت فراوانی برخوردار است وجود لکه های صورتی رنگ بر روی سنگ رامشه میباشد. که با توجه به کم و زیاد بودن لکه های صورتی بر روی این سنگ می توان این سنگ را دسته بندی کرد. این سنگ با توجه به اینکه دارای زمینه کرم و روشن میباشد سازندگان علاقه بسیار زیادی به استفاده از سنگ تراورتن رامشه در نمای ساختمان و بعضی از طراحان مبادرت به طراحی بدنه راه پله از سنگ تراوتن روشن رامشه مینمایند. با توجه به توپر بودن سنگ تراورتن رامشه و همواره به اینکه سنگ رامشه جزء سنگ های تراورتن محسوب میشود به سازندگان توصیه می شود که این سنگ را بدون اسکوپ در نمای ساختمان استفاده ننمایند. سنگ تراورتن رامشه بعد از نصب در پروژه ها بر اساس ذات سنگ تراورتن ، سنگ تراورتن رامشه بر اثر نور خورشید بعد از مدتی روشن و روشنتر می شود.و این قابلیت زیبایی آن را دو چندان می کند.

این سنگ در نگاه اول شباهت زیادی به عباس آباد ابرو بادی دارد با این تفاوت که قدری خلل و فرج آن بیشتر و مقاومت فشاری آن نسبت به سنگ تراورتن عباس آباد کم تر است اما از لحاظ قیمت می­تواند جایگزین مناسبی برای تراورتن عباس آباد باشد. سنگ تراورتن رامشه بیشتر در نما، دیواره های داخلی و خارجی از جمله دیواره ­های پارکینگ و راه پله، نورگیر­ها و محوطه سازی کاربرد دارد.. معدن سنگ تراورتن رامشه در منطقه آب ترش رامشه واقع در استان اصفهان می باشد.

این سنگ دارای تم رنگی کرم روشن است و دارای سورت های مختلفی است . سنگ تراورتن رامشه در مقایسه با سایر تراورتن های مشابه تخلخل بیشتری دارد . این سنگ در درجات بالا جایگزین مناسبی برای سنگ های مشابه از جمله تراورتن دره بخاری و تراورتن عباس آباد می باشد زیرا از قیمت پایین تری برخوردار است . این سنگ مناسب و ارزان برای نمای ساختمان میباشد . درجات پایین تراورتن رامشه دارای هاله های صورتی و زرد میباشد و از قیمت ارزانی برخوردار است ، که مناسب دیواره های داخلی و بیرونی ساختمان که زیاد در معرض دید عموم نیست ، می باشد.