۶ سنگ آنتیک برای نما و تزیین

سنگ های تراورتن

تراورتن سنگ آهکی است که در اثر فعالیت چشمه های آب گرم تشکیل می شود . بطور کلی در طی فرآیند تشکیل ذخایر تراورتن، آبهای گرم از بین طبقات سنگ های کربناتی به ویژه سنگ آهک عبور می کنند و به دلیل اسیدی بودن، کربنات کلسیم موجود در این سنگ ها را حل کرده و به صورت محلول کربناتی و بی کربناتی با خود به سطح زمین منتقل می کنند .ویژگی های این نوع از سنگ: مقاومت قابل قبول، برش و صیقل پذیری ایده آل ، زیبایی ظاهر، وجود تخخل جهت چسبیدن به ملات ، ارزانی نسبت به سایر سنگها . در واقع سنگ های آنتیک برگرفته از ضایعات سنگ های تراورتن می باشند.
موارد مصرف سنگهای تراورتن :

استفاده در فضاهای خارجی
باغچه های تزئینی
در فضاهایی از آشپزخانه همچون اپن

سنگ مالون

سنگی است تراشیده و چکش‌خورده که پس از استخراج به کمک پتک شکل منظمی (به صورت تقریبی مکعب مستطیل ) یافته و بویژه یک طرف آن شکل صاف به خود میگیرد .سپس در کارگاه سطح نمای آن را حدودا˝ به صورت چهار گوش(مربع یا مستطیل) در می آورند.حداقل عرض وارتفاع سنگ بادبر به ترتیب ۲۰و۱۵ سانتیمتر است. یکی از عمده ترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پل ها ، درگاه ها و طاق زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد.
موارد مصرف سنگهای مالون :

استفاده در نماسازی محوطه
سنگ فرش ها و پله ها
جدول سازی ها و دیوار های باربر و غیر باربر

مطلب پیشنهادی:سنگ های جادویی که گل می دهند!

سنگ آنتیک

این سنگ از سنگ های طبیعی تراوتن و مالون با هنر دست و بدون تغییر در رنگ و حالت طبیعی ساخته می شوند، نمای متفاوت و مدرن،تنوع بسیار در رنگ و مدل،قابل تغییر طبق سلیقه،نصب آسان و سریع،قیمت مناسب، مداوم، قابل نصب بر روی گچ و سیمان و حتی سنگ های کهنه و قدیمی، از ویژگی هایی هستند کهاین سنگ هارا از سنگ های معمولی متمایز می کنند. سنگ های آنتیک دو دسته اند، سنگ های آنتیک طبیعی و سنگ های مصنوعی. از مزایای سنگ آنتیک مصنوعی نسبت به همتای طبیعی آن می توان به این دو اشاره کرد:

دوام بیشتر سنگ آنتیک مصنوعی بدلیل مقاومت بیشتر
جلوگیری از ایجاد قارچ و باکتری در فضاهای خالی موجود در سنگ بدلیل تخلل پایینتر نسبت به سنگهای آنتیک طبیعی

موارد مصرف سنگهای آنتیک :

استفاده در آشپزخانه
نصب بین دیوارهای کابینت
طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، دفتر کار

سنگ های کامپوزیت

پنل های کامپوزیت جایگزین مناسب برای سنگ، چوب، و آجر طبیعی می باشند. این پنل های دکوراتیو دارای ظاهری صد در صد طبیعی و قابل شست و شو بوده و نیز عایق کامل رطوبت، صوت و حرارت می باشد، رنگ بندی نا محدود و همچنین عواملی چون سبک بودن، سرعت نصب بالا، ضد حریق بودن و همچنین مانع از رشد کپک ها و قارچ ها و جانوران در پشت پنل ها از مزایایی هستند که این نوع از سنگ ها را نسبت به سایر سنگ ها متمایز می کند.
موارد مصرف سنگهای کامپوزیت :

استفاده در فضاهای دکوراسیون داخلی
دیوار شومینه
فضاهای مرطوب همچون حمام ها، استخر هاو…

سنگ قیچی (گیوتین)

این سنگ ها جز سنگهای دکوراتیو و آنتیکی است که از قطعات پروفیل شکل سنگ های تراورتن ، مرمریت و یاترااونیکس با تنوع طرح و رنگ بندی مختلف تولید می شود. پروفیل های سنگی که به صورت مکعب مستطیل است در زیر دستگاهی که لبه تیغ مانند آن بر سطح طولی سنگ ضربه زده ، قطعه را به دو قسمت تقسیم می کند. سطح خارجی صاف بوده که برای نصب روی دیوار توسط چسب سنگ بکار می رود و بخش داخلی آن که حالت طبیعی ، نامنظم و ناصافی دارد ، به عنوان نمای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. سنگ گیوتن از پرکاربردترین متریال هایی است که به دلیل زیبایی ، قیمت مناسب ، امکان قرار گرفتن در کنار مصالح دیگر مانند سنگ های صیقلی ، چوب ( ترمو وود ) ، کاغذ دیواری و غیره ، همچنین کوتاه بودن زمان اجرا ، مورد توجه معماران و مجریان قرار گرفته است قابل نصب بر روی کاشی ، دیوارهای گچی و سیمانی بوسیله چسب سنگ و یا ملات ماسه سیمان.
موارد مصرف سنگهای گیوتینی :

استفاده در نماسازی خارجی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، دفتر کار ، مغازه ( ویترین اماکن تجاری )
نصب بر روی دیوار پشت تلویزیون

سنگ پازل (سنگ منظم)

از جمله سنگ های آنتیکی که به صورت قطعات منظم برش خورده که در شکل ها و طرح های مختلف عرضه می شوند، سنگ های پازلی در انواع مختلف زنجیره ای ، توری قیچی، لب پر موجود است که به راحتی در حین خرید نمونه های مختلف را می تواننید از فروشنده بخواهید.
موارد مصرف سنگهای پازلی :

استفاده در کف سازی ها
دیوار آشپزخانه
فضاهای مشاع همانند قسمت هایی از راهروها و ورودی ها
دیوار بالکن و حیاط

مطالب مرتبط

سنگبری کوثر۲

سنگ های لوکس طلا کاری شده

سنگ آگات عقیق