مهمترین مشکلی که صنعت سنگ در حال حاضر با آن درگیر است مساله رکود است

امید علی رحمتی راد نائب رئیس انجمن صنفی سنگبری های شهرستان درود اظهار داشت: مهمترین مشکلی که صنعت سنگ در حال حاضر با آن درگیر است مساله رکود است که این مساله باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده دیگری شده است.

وی افزود: بدیهی است زمانی که رکود وجود دارد و بازاری برای فروش محصولات نیست کسب و کار و درآمدها هم با مشکل مواجه می شود و ما به عنوان مدیر کارخانه مجبور هستیم که هر روز با راه ها و روش های مختلف هزینه های خود را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به دلیل رکود، بسیاری از کارگرهایی که در این منطقه در کارخانه های سنگبری فعالیت می کردند از کار بیکار شده اند و در حال حاضر با انبوهی از کارگرهای بیکار مواجه هستیم که این موضوع واقعا آزار دهنده است.

نائب رئیس انجمن صنفی سنگبری های شهرستان درود گفت: در این منطقه اکثر کارخانه ها سنگ گوهره و چینی ازنا را فرآوری می کنند، به دلیل وجود معادن بسیار زیاد و غنی گوهره و چینی در این منطقه فراوری این دو نوع سنگ بسیار رواج دارد.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل نزدیک بودن استان لرستان به مرزعراق صادرات سنگ به عراق بسیار زیاد انجام می شد اما به تدریج دلال ها وارد کار شدند و قیمت ها را آن قدر پایین آوردند که فروش سنگ به آنها دیگر برای ما مقرون به صرفه نبود.

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ