مشکل اساسی ما در بازار کار فعلی مسئله فروش است.

حسینعلی بهمنی بازرس انجمن سنگبران خرم آباد : مشکل اساسی ما در بازار کار فعلی مسئله فروش است.

فروش بسیار افت کرده و مالیات ها افزایش پیدا کرده است، متاسفانه اداره دارائی همکاری لازم را با ما انجام نمی دهد.

وی افزود: در استان خرم آباد ۱۰۰۰ کارگاه بصورت نیمه تعطیل در آمدند که عمده دلایل آن می تواند عدم فروش محصولات و وضع مالیات های زیاد برای این واحدها باشد.

بهمنی گفت: صادرات سنگ به خارج از کشور می تواند تاثیرات بسیار مثبتی روی صنعت سنگ بگذارد، در داخل کشور به واسطه وجود دلالان باید سنگ را به صورت چکی بفروشیم که در برخی موارد این چک ها پاس نمی شوند اما اگر بتوانیم ال سی باز کنیم و سنگ خود را صادر کنیم به طور حتم بازگشت سرمایه مطمئن تر خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد معدن داران و کارخانه جات سنگبری دارد. متاسفانه در ایران رقابتی بین دستگاه ها و ماشین آلات تولید داخل با خارج از کشور وجود ندارد، دلیل آن هم وجود تحریم ها بوده است که با توجه به اجرای برجام و رفع تحریم ها و صحبت هایی که شده است جای امیدواری وجود دارد که این رقابت به وجود آید و کیفیت دستگاه های داخلی بالا برود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور باکـو ۹۹ درصد سنگ خود را از ایران تهیه می کند، زیرا سنگ ایران از نظر قیمت و کیفیت در جایگاه خاصی قرار دارد. کشور آمریکا در دهه ۵۰ سنگ مصرفی خود را از ایران تهیه میکرده است.

بازرس انجمن سنگبران خرم آباد تصریح کرد: ما نزدیک به ۳۳ قلم سنگ تزئینی داریم، صنعت سنگ و معدن ایران برتری خاصی نسبت به خارج از کشور دارد اما تاکنون به دلیل عدم حمایت و همکاری دولت قادر به پیشرفت در امر صادرات نبوده ایم.

وی تاکید کرد: جهت انجام صادرات به همکاری و حمایت دولت نیازمندیم. در حال حاضر بسیاری از پیشرفت هایی که در مملکت ایران صورت می گیرد توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت باید زمینه های رشد و توسعه بخش خصوصی را فراهم کند.

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ