برای معامله تجاری دنیا با ایران هیچ مشکلی وجود ندارد

برای معامله تجاری دنیا با ایران هیچ مشکلی وجود ندارد

در دیدار اخیر وزیر امور خارجه ایران و آمریکا و مذاکراتی که بین این دو انجام شده نگرانی هایی که در زمینه تبادلات بانکی ایران و کشورهای دیگر دنیا وجود داشت تا حدودی برطرف شده و این دیدار حاوی اخبار خوبی برای شبکه بانکی و فعالان اقتصادی کشور است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورایران در مورد چرایی برگزاری این نشست گفته است؛ نگرانی برخی بانک‌ها از رویکرد آمریکا در مورد چگونگی اجرای توافق هسته‌ای و مشکل ساز شدن آن برای ایران موجب شده تا وی و همتای آمریکایی‌اش برای حل این مسایل رایزنی‌های جدیدی را آغاز ‌کنند.

در این دیدار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرده که با برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی به هیچ وجه نباید از معامله با ایران بترسند. آمریکا مانع معاملات مالی و اقتصادی بانک‌های جهان با ایران نخواهد شد. چنانچه بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی ابهامی برای آغاز روابط پولی و تجاری با ایران دارند، می‌توانند با مراجعه به دولت آمریکا مشورت های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: برجام اجرا شده و تحریم های ایران برداشته شده و هیچ کشور یا شرکت و یا حتی هیچ شخصی نباید از برقرای ارتباط با ایران بترسد. برای معامله با ایران هیچ مشکلی وجود ندارد. بانک‌ها و موسسات ملی بین‌المللی نباید از بحث تحریم هراسی داشته باشند چون دیگر تحریمی وجود ندارد.

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ