پذیرش مسئولیت اولین گام در انجام صادرات سنگ است.

امیدعلی کرمی: پذیرش مسئولیت اولین گام در انجام صادرات سنگ است.
امیدعلی کرمی عالم عضو هیئت مدیره انجمن سنگبران خرم آباد اظهار کرد: در حوزه کاریمان مشکلات عدیده ای از جمله کمبود نقدینگی در بازار وجود دارد که این مشکل با همکاری دولت و تسهیلات بانکی بهبود می یابد. همچنین مشکلاتی با نهاد های دولتی نظیر اداره دارائی و سازمان تامین اجتماعی داریم که اگر زمینه های همکاری بین بخش خصوصی و این نهادها بیشتر فراهم شود بسترهای رشد و توسعه صنعت سنگ و معدن بیش از پیش فراهم می شود.

وی افزود: راهکارهایی مانند تسهیلات ارزان قیمت بانکی، وضع قانون اثر بخش مالیات و شفاف سازی سرمایه گذاری باعث میشود که این حوزه از بن بست خارج شود.

کرمی عالم در رابطه با نمایشگاه های داخلی گفت: کمبود های زیادی در این زمینه وجود دارد که سیاست های کلی مملکت در آن بی تاثیر نیست. در نمایشگاه های خارج از کشور کیفیت و نحوه برگزاری از ارجعیت خاصی برخوردار است، ما در برخی موارد در زمینه نحوه تبلیغات و حضور مسئولین زیربط هم با محدودیت مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی قطعا تاثیر مثبت در بهبود اوضاع کاریمان دارد. اگر منابع و محصولات توانمندی در معرض نمایش گذاشته شود خریدار به سمت ما می آید. اگر مشکلات داخلی توسط مسئولین کلان مملکتی بر طرف شود نمایشگاه های داخلی نیز میتواند از کیفیت بالایی برخوردار شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن سنگبران خرم آباد در ادامه گفت: برای انجام صادرات، پذیرش مسئولیت حرف اول را میزند مناسفانه مسئولیت پذیری کاهش یافته است باید قوانین شفاف سازی شوند و تسهیلات در اختیار واحد ها قرار داده شود.

در پایان کرمی عالم تصریح کرد: اگر رفع تحریم ها و اجرای برجام نهائی شود نه تنها بخش صنعت سنگ و معدن بلکه کل صنایع مملکت جان میگیرد و پیشرفت اساسی میکند.

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ