تحقق صادرات سنگ نیازمند دستگاه های مدرن است.

سعید نعمتی: تحقق صادرات سنگ نیازمند دستگاه های مدرن است.
سعید نعمتی عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمائی سنگبری های شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: مشکلات زیادی در زمینه کاریمان وجود دارد که مهم ترین آن نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است. مشکلاتی هم با اداره دارائی در زمینه کارمان داریم که ما را دچار استرس های کاری کرده است. اگرتشکیلات دولتی مذکور همکاری های لازم را با ما داشته باشند گامی به سوی پیشرفت برای ما تلقی میشود.

وی گفت: نمایشگاه های داخلی از کیفیت پائینی برخوردارند، به عنوان مثال سنگ هایی که در نمایشگاه های خارج از کشور عرضه می شود به هیچ عنوان قابل مقایسه با سنگ های داخلی نیست. بسیاری از ماشین آلات ایران بصورت سنتی می باشند اما در خارج از کشور از ماشین آلات به روز و مدرن استفاده می شود که تاثیر بسزایی در کیفیت سنگ میگذارد. از لحاظ دستگاه و بسته بندی ها هم آنها از کیفیت بالائی برخوردار هستند که در داخل به دلیل تحریم ها از این دستگاه ها محروم هستیم.

نعمتی تاکید کرد: شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور قطعا تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت سنگ و معدن و حتی نمایشگاه های داخلی دارد. برای انجام صادرات به دستگاه های به روز نیازمندیم.

عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمائی سنگبری های شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: صنعت سنگ و معدن در خارج از کشور از تمام لحاظ ؛ نظیر ماشین آلات به روز، کیفیت سنگ؛ دستگاه های مدرن و … کیفیت بالاتری نسبت به ایران دارد. در ایران ضایعات سنگ کوپ به دلیل نبودن دستگاه های به روز دنیا بیشتر از ضایعات همین سنگ در خارج از کشور است، متاسفانه یک سوم سنگ کوپ در ایران به عنوان ضایعات بلا استفاده می ماند.

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ