بانک ها ما را بیچاره کرده اند؛ مسئولین فکری کنند.

رسول یاراحمدی: بانک ها ما را بیچاره کرده اند؛ مسئولین فکری کنند.
رسول یاراحمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی سنگبران خرم آباد اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما در حوزه صنعت سنگ داریم مساله بانک ها و تسهیلاتی است که بانک ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهند.

وی افزود: برای بالا بردن بهروری در کارخانه سنگبری امان اقدامات لازم در خصوص نصب دستگاههای روز و مجهز و کارآمد را انجام داده و برای این کار از بانک وام دریافت کردیم. زمانی که از بانک وام دریافت کردیم بازار سنگ رونق خوبی داشت و می توانستیم براساس آن برنامه ریزی واقساط بانک را به موقع پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: در مدتی که بازار سنگ از رونق برخوردار بود اقساط وام هم به موقع پرداخت شد اما پس از آن رکود بر صنعت سنگ حاکم شد و خریداری برای سنگ نبود و نتوانستیم اقساط بانک را به موقع پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک سالی ۵۰ میلیون تومان دیرکرد برای ما می برد که طی این سالها این دیر کرد روی هم جمع شده و مبلغی که ما باید به بانک ها پرداخت کنیم ۸۰۰ میلیون تومان شده است.

وی تصریح کرد: حدودا پنج برابر پولی که گرفته ایم را باید به بانک پس بدهیم که بیشتر آن هم دیر کرد هایی است که بانک برای ما بریده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی سنگبران خرم آباد گفت: در حال حاضر بحث مزایده کارخانه توسط بانک مطرح است که قرار است این امر اجرایی شود و کارخانه به فروش برسد و بانک پول خود را با دیر کردهایش بردارد. با این حساب تمامی زحمات چهل ساله ای که ما در صنعت سنگ کشیده ایم را باید تقدیم بانک کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که رکود بر صنعت کشور حاکم می شود و تولید کننده نمی تواند جنس خود را به فروش برساند مسئولین باید تولید کننده را یاری دهند.

وی گفت: در حال حاضر کارخانه من پر است از سنگ ها فرآوری شده وبا کیفیت که برای فروش آماده هستند اما وقتی مشتری نیست باید با این سنگ ها چه کرد؟ با نبود مشتری باید چه کرد و با بانک باید چه کرد؟

یاراحمدی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما در حوزه صنعت سنگ داریم مساله چک های برگشتی است. ما سنگ خود را می فروشیم و بابت آن چک می گیریم ولی بسیاری از چک ها پاس نمی شوند و ما نمی توانیم پول خود را دریافت کنیم.

وی درباره اجرای برجام و برداشته داشتن تحریم ها و تاثیر آن روی صادرات گفت: برخی از مشتری هایی که از کشور عراق برای خرید سنگ می آیند بسیار خوب و خوش حساب هستند و می توان با آنها کار کرد اما برخی از آنها هم بسیار بد قول هستند و برای دادن پول ما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه می کنند

مطالب مرتبط

سنگ فیروزه

سنگ مصنوعی در نما

بهترین معادن سنگ ایران