بانک‌ها تمکین نمی‌کنند و علناً اقدام غیر‌قانونی می‌کنند.

صمد حسن‌زاده: بانک‌ها تمکین نمی‌کنند و علناً اقدام غیر‌قانونی می‌کنند.
صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار داشت: نامگذاری سال، فقط انتخاب نام نیست، بلکه تکلیف و نیاز است که مقام معظم رهبری در جامعه احساس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چند سال است که مشکلات و نارسایی‌هایی در تولید و اقتصاد داریم، افزود: شرایط در حدی است که موفقیت در تولید کم است، واحدهای حفظ شده هم در حد حیثیتی ادامه کار می‌دهند تا موقعیت و اعتبار خود را حفظ کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی فعلاً به دنبال سود و منافع نیستند، گفت: شرایط جامعه طوری است که واحدها با زیان انباشته مواجه هستند به طوری که اگر امروز واحد تولیدی ۱۰ درصد هم سود کند، خوشحال است.

حسن‌زاده سیاست‌های اقتصادی دولت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سرمایه ملی کشور نباید به انحراف کشیده شده و به هدر برود، ابراز داشت: دولت نباید در راستای سپرده‌گذاری و دلالی حرکت کند و از واحدها حمایت داشته باشد چراکه کارآفرینان، انگیزه‌ای برای تولید با سود تسهیلات بالای ۲۰ درصد ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام و عمل به پیام مقام معظم رهبری، یک جریان و عزم ملی می‌خواهد، تصریح کرد: برای همه تکلیف است تا همت خود را افزایش دهیم که علاوه بر آن، همسویی تمام سازمان‌ها هم مورد نیاز امروز برای تحقق شعار رهبری است تا تولید‌کنندگان قدرت و توان خود را برای عمل به فرمایشات رهبری نشان دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه متاسفانه سیاست سازمان‌ها سلیقه‌ای است و جوابگوی اقتصاد صحیح نیست، خاطر نشان کرد: امروز بیشتر سازمان‌ها به صورت غیر قانونی از قوانین استفاده کرده و همکاری خوبی با واحدها ندارند؛ واحدها از بانک انتظار تسهیلات مجانی ندارند ولی قانون باید اجرا شود که نمونه آن، معافیت جریمه پلکانی تسهیلات واحدهای تولیدی است ولی بانک‌ها تمکین نمی‌کنند و علناً اقدام غیر‌قانونی می‌کنند.‌

مطالب مرتبط

سنگ فیروزه

سنگ مصنوعی در نما

بهترین معادن سنگ ایران