صادرات سنگ نیازمند اعتماد سازی است

صادرات سنگ نیازمند اعتماد سازی است
دبیر انجمن توسعه صادرات سنگ های تزئینی استان کرمان: پیش بینی می شود که از خرداد ماه سال جاری بحث صادرات به صورت جدی عملیاتی شود.

امید امینایی دبیر انجمن توسعه صادرات سنگ های تزئینی استان کرمان اظهار داشت: پس از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها رفت و آمدهای بازرگانان و تجار صنعت سنگ به ایران زیاد شده و همین طور حجم مراودات اینترنتی نیز روز به روز در حال افزایش است. با این رویه پیش بینی می شود که از خرداد ماه سال جاری بحث صادرات به صورت جدی عملیاتی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در بحث تجارت بین المللی و صادرات سنگ به کشورهای دیگر موفق باشیم باید این کار را در قالب کنسرسیم های صادراتی انجام دهیم. با این روش که هر کارخانه بخواهد خودش با تجار و بازرگانان بین المللی ارتباط برقرار کند نمی توان به نتایج مطلوب رسید.

امینایی گفت: وجود کنسریوم های صادراتی این امکان را فراهم می کند تا سنگ هایی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می شود مورد نظارت و بازبینی جدی قرار قرار گیرند و از خروج سنگ های غیراستاندارد و بی کیفیت جلوگیری شود.

دبیر انجمن توسعه صادرات سنگ های تزئینی استان کرمان خاطر نشان کرد: برخی فعالان صنعت سنگ پس از برقرای ارتباط با بازرگانان و تجار خارجی یک سری سنگ استاندار برای آنها می فرستند اما در نوبتهای بعدی به تدریج از کیفیت سنگ آنها کاسته می شود که این مساله اصلا برای صادرات سنگ ما خوب نیست و ضررهای جبران ناپذیری را به صنعت سنگ ما وارد می کند.

وی یادآور شد: اگر میزان بهره وری در کارخانجات سنگبری بالا برود و بتوانیم میزان ضایعات را به حداقل برسانیم به طور حتم سنگ خام مازاد ما بسیار زیاد خواهد بود و می توانیم در مورد صادرات سنگ خام نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین و آیین نامه هایی که برای صنعت سنگ تصویب و اجرایی شده نیاز به باز نگری دارد و باید مورد پالایش قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مهمترین چالشی که پیش روی صنعت سنگ کشور است تعطیلی کارخانه ها یا معادنی است که به دلیل کمبود نقدینگی یا مشکلاتی که با برخی نهادها دارند از کار دست کشیده اند. برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی همت دولت و مسئولین و برداشته شدن قوانین مزاحم و کاهش قوانین موازی که گاها با هم تداخل دارند از الویت های مهم است.


لینک های مفید: | “اصفهان وب”خرید دامین و هاست در اصفهان isfahanweb.com | سایت جستجوی دامنه و سایتisfahanweb.ir | “آسئو”هزینه سئو در اصفهان aseo.ir | هزینه طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت پوشش|


جهت آشنایی با طراحی سایت و سئو از بخش مقالات سایت اطلاعات مفید و خواندنی را مطالعه فرمایید از جمله: سایت و کاربرد سئو , وب سایت یا پورتال , هزینه طراحی سایت , دامین یا دامنه , هاست لینوکس یا ویندوز , سئو چیست , خدمات بهینه سازی , خواسته های مالک سایت , مراحل طراحی سایت و دهها مقاله مفید

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ