چه سنگ ساختمانی انتخاب کنیم؟

سنگ ساختمانی

چه سنگ ساختمانی انتخاب کنیم؟

در بررسی سنگ، همیشه باید پیش از انتخاب سنگ، پرسشهای بسیاری را مطرح کرد.

حتماً باید بدانیم که آیا سنگ در محیطی مصرف می شود که در معرض چرخه ی ذوب و انجماد قرار دارد، در محیط مرطوب مانند حمام به کار می رود، در نواحی پر رفت و آمد مانند کف مراکز خرید نصب میشود، یا به صورت نمای خارجی کاربرد دارد.

همچنین باید بدا نیم که سنگ را به چه ابعادی، و با چه میزانی و چه وقت نیاز داریم. مساله ای که بیشتر خریداران در هنگام انتخاب سنگ با آن رو به رو هستند این است که آنها فقط نمونه ی بسیار کوچکی از سنگ را، یا فقط آنچه را فروشنده به آنها نشان می دهد می بینند. فروشندگان معمولاً نام سنگها را تغییر می دهند تا ذهن خریدار را مغشوش کنند، و تولید کننده ی سنگ را منحصر به فرد قلمداد کنند. معمولاً خریداران نیز اطلاعات کافی درباره ی سنگ دریافت نمی کنند تا بتوانند درست قضاوت کنند؛ آنها سنگ را صرفاً بر اساس رنگ انتخاب میکنند و بعد در می یابند که رنگ سنگ بیش از انتظار متغیر است، یا سنگ برای کاربرد مورد نظر مناسب نیست، یا فرصت برای تهیه سنگ به مقدار مورد نظر کافی نیست. بنابراین عاقلانه است اگر پیش از تصمیم گیری نهایی پرسش های زیر را مطرح کرد:

چه رنگ و بافتی را میخواهید؟

پس از تحقیق کافی، ممکن است دریابید که سنگهای بسیاری خواسته ی شما را تامین می کنند. وقتی چند سنگ را انتخاب کردید که نیاز شما را برآورده می کنند، آن گاه میتوانید گام بعدی را بردارید و تعیین کنید که کدام سنگ با کیفیتها و استانداردهای مورد نظر شما مطابقت دارد.

درباره ی استانداردهای رعایت شده در تولید سنگ کسب اطلاع کنید و خواهان انجام آزمونASTM روی سنگ شوید تا اطمینان یابید که سنگ مورد نظر خواسته های پیشنهادی شما را تامین می کند. یقین حاصل کنید که پرداخت مورد نظر شما به آسانی حاصل خواهد شد و با همه ی آیین نامه ها و استانداردهای مربوط به مقاومت لغزشی انطباق خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که مشخصه های جذبی آن با نیازهای شما انطباق دارد. مطمئن شوید که سنگ در آفتاب رنگ نمیبازد یا تغییر رنگ نمی دهد و ضمناً فاقد فلزات یا کانیهایی است که زنگ بزنند و آن را بدن ما کنند. هر نوع سنگ را باید با توجه به کاربرد مورد نظر، تحت آزمونهای مختلف قرار دارد. این آزمونها را به عهده ی آزمایشگاههای صاحب صلاحیت بگذارید تا از انطباق مشخصات سنگ با استانداردهای مورد نظر خود یقین حاصل کنید. در بعضی از موارد، سنگ را چندین بار در جریان تولید بیازمایید تا از حفظ این استانداردها مطمئن شوید؛ زیرا ممکن است خواص سنگ، خواه در نواحی مختلف یک معدن و خواه در معادن مختلف تغییر کند.


لینک های مفید: | “اصفهان وب”خرید دامین و هاست در اصفهان isfahanweb.com | سایت جستجوی دامنه و سایتisfahanweb.ir | “آسئو”هزینه سئو در اصفهان aseo.ir | هزینه طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت پوشش|


جهت آشنایی با طراحی سایت و سئو از بخش مقالات سایت اطلاعات مفید و خواندنی را مطالعه فرمایید از جمله: سایت و کاربرد سئو , وب سایت یا پورتال , هزینه طراحی سایت , دامین یا دامنه , هاست لینوکس یا ویندوز , سئو چیست , خدمات بهینه سازی , خواسته های مالک سایت , مراحل طراحی سایت و دهها مقاله مفید

مطالب مرتبط

رتبه استانها در صنعت سنگ کشور

سنگبری رویال

سنگبری جاوید۲