افزایش رکود صادارت سنگ به دلیل ناامنی‌های عراق

صادرات سنگ به عراق

افزایش رکود صادارت سنگ به دلیل ناامنی‌های عراق

رییس انجمن سنگبری‌های استان اصفهان گفت: رکود بازار صادرات سنگ ایران به دلیل نا امنی‌های عراق بیش از قبل شده است چرا که در شرایط فعلی بازار، این کشور مناسب‌ترین بازار بود.

رضا احمدی در اصفهان، درباره وضعیت بازار سنگ کشور و استان در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد: به دلیل کمبود نقدینگی و همچنین رکود بازار مسکن در داخل کشور، رکود این صنعت برطرف نشده است. از سوی دیگر نا امنی‌های ناشی از حضور گروه تروریستی داعش در عراق نیز در دو ماه اخیر فشار بیشتری را بر فعالان این صنعت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات سنگ اصفهان و کشور به آسیای میانه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس است، افزود: بازار صادراتی اروپا و استرالیا از دستمان خارج شده است.

رییس انجمن سنگبری‌های استان خاطر نشان کرد: البته در روزهای اخیر سخنانی از باز شدن مجدد مرزها با کردستان عراق شده است که می‌تواند امیدبخش تولید کنندگان این عرصه باشد.

احمدی ادامه داد: در بازار داخلی نیز پروژه‌های بزرگی همانند مسکن مهر در حال اجرا نیست که باعث افت رونق شده و در حال حاضر مسکن سازان نیز چک‌های بلند مدت به دست سنگبری‌ها می‌دهند که اثر منفی در نقدینگی این قشر گذاشته است.

وی با اشاره به انباشته شدن سنگ‌های تزیینی در انبار سنگبری‌ها به دلیل شرایط نامطلوب فعلی افزود: سازندگان مسکن نیز باید هشت درصد ارزش افزوده از پرداخت کنند و این رقم را قانونا باید از مشتری خود بگیرند اما به دلایلی این کار را انجام نمی‌دهند و خودشان دچار مشکلاتی مالی شده‌اند.

این فعال صنعت سنگ درباره وضعیت نابسامان سنگبری‌ها تصریح کرد: دولت باید با فعالان این صنعت مدارا کند چرا که در حال حاضر با افزایش هزینه‌های انرژی، حقوق کارگران، مالیات بر ارزش افروده و … مواجه هستیم و با بدهکاری به ادارات یا اشخاص فورا کارخانه پلمب می‌شود یا مالک آن ممنوع الخروج می‌شود.


لینک های مفید: | “اصفهان وب”خرید دامین و هاست در اصفهان isfahanweb.com | سایت جستجوی دامنه و سایتisfahanweb.ir | “آسئو”هزینه سئو در اصفهان aseo.ir | هزینه طراحی سایت در اصفهان طراحی سایت پوشش|


جهت آشنایی با طراحی سایت و سئو از بخش مقالات سایت اطلاعات مفید و خواندنی را مطالعه فرمایید از جمله: سایت و کاربرد سئو , وب سایت یا پورتال , هزینه طراحی سایت , دامین یا دامنه , هاست لینوکس یا ویندوز , سئو چیست , خدمات بهینه سازی , خواسته های مالک سایت , مراحل طراحی سایت و دهها مقاله مفید

مطالب مرتبط

کسب و کار در رکود

تولید سنگ در کشور

۷ عامل موثربرای توسعه صنعت سنگ